rutiner

Nu har jag varit tillbaka här i cirka fem dagar, jetlaggen försvann efter första natten faktiskt. Shit fem dagar, har gjort allt och inget känns det som. Allting kickstartade igång verkligen, har nästan bara eftermiddags och kvällsklasser, och jag insåg snabbt att jag kommer ha väldigt mycket mer plugg den här terminen. Det är ju lite jobbigt, men å andra sidan är jag riktigt excited kring dom flesta kurserna. Tyvärr har jag exams i alla... Exams har jag inte haft sen IB... Men just därför ska jag väl inte klaga. Höjdpunkten verkar vara FN-kursen, men sjukt svår och mycket arbete. Får hoppas att det blir värt det, men ja om jag bara lär mig hälften av allt vi ska läsa (bara tills nästa lektion är det över 100 sidors läsning) så lär jag ju kunna en hel del om FN. Hoppas jag springer på ban ki nom på högkvarteren (även om det va det första läraren sa INTE va poängen med kursen hahah). Hon är också den enda läraren som skrämmer mig lite, för hon vet verkligen allt känns det som, och tror inte att hon kommer ge oss en easy time om vi inte lär oss fort. Det gjorde typ alla lärare förra året, speciellt till en början haha.

Delar ju rum med kinga nu, och det är 1000 gånger bättre. Äntligen ett rum med lite liv i. Det första vi köpte till rummet var ett "vem där" spel hahaha. No comments. Men det är lika roligt som när jag va typ sju år, speciellt när man har druckit lite.

Jo just det, folket i den här korridoren... erm... FÖR många miley cirus-affischer på dörrar och väggar. Och jag hör jävla party in the usa VARJE dag från någons rum. Jag vet att man ska acceptera alla och allas smak, men jag tycker faktiskt inte att det är okej att vara besatt av hannah montana när man är 18+. Och droppen va på gymmet igår, en biffig kille på crosstrainern bredvid mig hade på party in the usa så det bara skränade ut från hans hörlurar. FFS - skäms! Vi funderar på att sätta upp "miley cirus is worse than aids" på vår dörr, men jag tror vi sticker ut tillräckligt som det är haha.

En bra och dålig grej: det finns numera pretzelpåsar i matsalen att take away haha. Jag är helt besatt av pretzels, kommer ju äta en påse om dagen nu. Fast så onyttigt kan det väl inte va, typ som salta pinnar haha?

Kommentarer
Postat av: tea

HAHAHA på miley cyrus-grejen!



och vilken tur att du läser FN-kursen..för han heter faktiskt Ban ki MON inte NOM. Puss haha <3

2010-01-28 @ 23:52:30
Postat av: vicky

men det ar ju typ mjol hahaha :P xxx


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback