som ett skratt

Nu har jag officiellt flyttat ut ur Gage Hall - det var skönt. Men alltid deprimerande att flytta ut som internationell student - alla andras familjer kommer och hjälper till, och själv står jag där och svettas och försöker trycka ned allt i två resväskor, och har inte ens en egen sopkvast haha. Men jag hade keith som hjälpte mig iaf, annars hade allt bärande och sånt tagit typ fyra gånger längre tid, så det va ju bra. Sen åkte vi till main street bistro, mitt favoritställe i new paltz, det är så totalt amerikanskt, på ett MYSIGT  sätt (ja, det ÄR möjligt haha) och åt vad jag trodde var min sista måltid i new paltz. Men efter mycket om och men och massa krångel och sms ändrade jag mina planer och stannar här några dagar till istället för att åka till albany. Just nu bor jag hos mamadou och hans kompisar, som precis flyttat in i ett hus. Har en oerhörd tur som har dom för dom är sjukt roliga och DEFINITIONEN av chill. Bryr sig inte så mycket om nåt, jag fick ett eget rum och en nyckel efter fem min - nice. Jag tror jag är ensam i huset nu. Ikväll ska jag nog gå och dricka öl med lite folk som fortfarande är kvar här. Imorrn tror jag att jag ska läsa böcker och cosmo (jag hatar egentlgien cosmo för jag har insett att ALLT i den tidningen måste vara påhittat men ändå lite underhållande aha) på deras veranda mest hela dagen har jag tänkt.




My man right there!

Vi får se när jag lämnar det här stället. Senast torsdag kväll, men har lite lösa planer innan dess. Jag borde kanske vara stressad men jag måste säga att jag tycker om att vara på resande fot. Lite som eurotrip förra året. Får ta det som det kommer helt enkelt. Men om en vecka kära vänner, då är jag definitivt i Los Angeles! Wooo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback